پنجشنبه: 9 فروردين 1403

شما اینجا هستید

گزارش سومین همایش «تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)»

    سومین پیش‌همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با حضور اساتید و فرهیختگان در تالار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

    به‌گزارش روابط عمومی مؤسسه امام خمینی(ره) پیش‌همایش «تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)» امروز یکشنبه27/8/97 از ساعت 8 تا 12 صبح با قرائت گزارش عملکرد دبیرخانه همایش،‌ پخش کلیپ سخنان مقام معظم رهبری، ارائه 5 مقاله و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی رنجبر برگزار شد.

    آقای دکتر باقری دبیر اجرایی همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با اشاره به این‌که ما داشته‌های فراوانی برای جامعه بین الملل داریم و آن را در عرصه تمدن نوین اسلامی ادامه خواهیم داد، گفت: قابل اتکاترین شخص که اجتهاد و تجربه کامل را در حوزه تمدن‌سازی نوین اسلامی دارد، شخص مقام معظم رهبری است و باید اندیشه های ایشان در عرصه های مختلف سیاسی، روابط بین‌الملل، حقوق بین‌الملل و مسایل دینی تبیین گردد.

    وی با توجه به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند "دوران بزن دررویی تمام شده است" اظهار داشت: این جمله دارای مفاهیم گسترده و پیام‌های فراوانی است که باید به تبیین آن در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی بپردازیم.

    دکتر باقری یادآور شد: ما به‌طور بی‌سابقه‌ای با 60 کشور برای مباحث پژوهشی ارتباط برقرار نموده‌ایم و برای همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) 2370 مقاله دریافت نموده‌ایم که نشان دهنده جایگاه و قوت اندیشه‌های شخص مقام معظم رهبری در عرصه دفاعی می باشد.

    در این همایش 5 مقاله با عنوان «تأثیر شهادت‌طلبی بر نظام دفاعی اسلام در اندیشه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) توسط جناب آقای هادی بادینلو»، «مبانی نظری دفاع مشروع بازدارنده، در دیدگاه فقهی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) توسط دکتر نصرالله سخاوتی»، «مؤلفه‌ها و راهکارهای استحکام دفاعی جمهوری اسلامی در دهه چهارم در اندیشه دفاعی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، توسط دکتر محسن محمدی الموتی»، «تأثیر شهادت‌طلبی بر نظام دفاعی اسلام در اندیشه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) توسط جناب آقای هادی نوشادی» و «بررسی تطبیقی مساله دفاع میان قرآن و بیانات فرماندهی معظم کل قوا توسط دکتر کامران اویسی» ارائه شد.

    سخنرانی حجت الاسلام دکتر رنجبر پایان بخش سومین پیش‌همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بود.

     

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/5950

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه