سه شنبه: 29 اسفند 1402

شما اینجا هستید

برگزیدگان دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی از مؤسسه امام خمینی(ره)

    مراسم اختتامیه و اهداء جوایز «دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی» به همت «مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی» وابسته به «دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری» برگزار شد.

    در این مراسم که صبح روز پنجشنبه 30 بهمن 1399 در قم برپا گردید از صاحبان آثار برگزیده و شایسته تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

    همچنین در این مراسم از مقام علمی آیات فقید محمدتقی مصباح یزدی(ره) و محمد مؤمن قمی(ره)، و همچنین آیت‌الله محسن اراکی و آیت‌الله عباس کعبی به دلیل نشر کتب در عرصه ولایت فقیه و حکومت اسلامی تجلیل به عمل آمد.

    حجت الاسلام والمسلمین امین‌رضا عابدی‌نژاد قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی که خود نیز از فارغ‌التحصیلان مؤسسه امام خمینی(ره) می‌باشند اظهار داشت: فراخوان این همایش در سه محور اصلی اندیشه سیاسی، فقه حکومتی و حقوق عمومی و اساسی اعلام شده بود که بر اساس این فراخوان، 230 اثر از بیش از 70 مرکز علمی و پژوهشی به مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی رسید.

    وی افزود: در ارزیابی اولیه از این آثار، 29 اثر انتخاب و در ادامه، 8 اثر برگزیده نهایی شامل 3 پایان نامه برتر و 5 کتاب برتر شناسایی شدند که از صاحبان این 8 اثر در روز همایش تقدیر شد.

    تجلیل از فقهای مؤلف

    در دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی از مقام علمی دو تن از فقهای درگذشته و دو تن از فقهای حاضر، به دلیل نشر کتب در عرصه ولایت فقیه و حکومت اسلامی تجلیل به عمل آمد:

    1. آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی (ره)

    2. آیت‌الله محمد مؤمن قمی (ره)

    3. آیت‌الله محسن محمدی اراکی

    4. آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت علمی گروه حقوق مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

     

     پژوهش‌های برتر از مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

    1. «سازوکار فقهی و حقوقی نظارت رهبر بر قوای سه گانه در نظام جمهوری اسلامی» رساله دکتری حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر حسین رحمانی زروندی، عضو گروه حقوق مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

    2. «ظرفیت‌سنجی اصل 4 در تقنین شریعت و نسبت آن با اصل های 71 و 72 قانون اساسی» رساله دکتری حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر رضا محمدی، عضو هیئت علمی گروه حقوق مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

     

     آثار شایسته تقدیر از فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

    1. «درسنامه ولایت فقیه» منتشره در انتشارات مؤسسه امام خمینی(ره)، نوشته حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر سعید باغستانی، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر مهدی ابوطالبی، رئیس مرکز آموزش‌های آزاد و عضو هیئت علمی گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

    2. «مبادی و اصول حکم حکومتی» نوشته حجت الاسلام و المسلمین آقای دكتر ذبیح الله نعیمیان از فارغ‌التحصیلان گروه علوم سیاسی

     

    همچنین در این مراسم از دو اثر از اساتید مؤسسه امام خمینی(ره) رونمایی شد:

    1. «درس‌گفتارهای مبانی فقهی- حقوقی گزارشگری فساد» اثر آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت علمی گروه حقوق مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

    2. درسنامه ولایت فقیه ویژه دانشگاهیان تألیف حجت الاسلام «محمد فلاح سلوکلایی» فارغ‌التحصیل گروه حقوق مؤسسه امام خمینی(ره)

     

    این موفقیت را به همه عزیزانی که آثارشان مورد تقدیر قرار گرفته و به مجموعه مؤسسه امام خمینی(ره) تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون ایشان را از خداوند متعال خواستاریم.

     

     

    ورود به سايت اصلي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره):  https://iki.ac.ir

    لينك كانال «مؤسسه امام خميني(ره)» در ايتا:  https://eitaa.com/iki_ac_ir



     


     

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/7120

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه