سه شنبه: 29 اسفند 1402

شما اینجا هستید

مصاحبه با آقای دکتر حقانی در مورد فعالیت انجمن آفاق مؤسسه امام خمینی(ره)

    مصاحبه با جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای دکتر ابوالحسن حقانی دبیر اجرایی انجمن آفاق موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)

    1. لطفا انجمن آفاق را معرفی فرمایید.

    در سالیان گذشته عده‌ای از اساتید و دانش‌پژوهان مؤسسه سفرهایی را جهت تحصیل به کشورهای مختلف از جمله کانادا، آمریکا، انگلستان، هلند و اتریش داشتند. این اساتید پس از تحصیل به ایران بازگشته و مشغول کارهای علمی شدند.

    با توجه به تجربه‌های فعالیت‌های گذشته و ضرورت سیاست‌گذاری نسبت به آینده، لازم بود تشکل یا انجمنی تشکیل شود تا هم کارهای انجام شده‌ی اساتیدی که اعزام شدند اطلاع‌رسانی شود و هم نسبت به کارهای آینده‌ی آنها از جمله ارتباط‌گیری با دانشگاه‌ها، مراکز علمی، اساتید و یا افراد تأثیرگذار خارج از کشور تصمیم‌گیری گردد.

    این انجمن در تاریخ 1388/8/8 مصادف با میلاد امام رضا (علیه‌السلام) به طور رسمی شکل گرفت و اساس‌نامه‌ی آن تنظیم و به اطلاع حضرت علامه مصباح رسید.

    2. معیارهای عضوگیری انجمن آفاق چیست و در حال حاضر چند عضو دارد و این که آیا عضو جدیدی هم می‌پذیرد؟

    اعضای انجمن آفاق، فارغ التحصیلان مؤسسه می‌باشند که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند و هم‌اکنون 18 عضو دارد که به دلیل عدم اعزام به خارج از کشور، عضو جدیدی نمی‌پذیرد.

    3. ریاست انجمن چگونه انتخاب می شوند؟

    طبق اساس‌نامه انجمن، رئیس آن توسط اعضای داخلی انتخاب می‌شود که در حال حاضر جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای دکتر علی مصباح، دبیر انجمن بوده و بنده (آقای دکتر حقانی) نیز دبیر اجرایی انجمن می‌باشم.

    4. جلسات انجمن در چه فواصل زمانی برگزار می‌شود؟

    تشکیل جلسات حدودا هر ماه یک بار است که نسبت به اقدامات انجمن در راستای اهداف و سیاست‌های مؤسسه تشکیل می‌شود.

    5. لطفا در مورد فعالیت‌های آینده انجمن توضیح بفرمایید؟

    حدود سه سال پیش سفری به کانادا داشتیم و قرار شد که در خرداد 1399 سمیناری در ایران برگزار شود که اقدامات و برنامه‌ریزی ابتدایی از جمله پذیرش مقالات، تعیین افراد داخل ایران و انجام مقدمات سفر مهمانان انجام شد ولی متأسفانه به علت شیوع بیماری کرونا این سمینار برگزار نشد. البته در حال برنامه‌ریزی جهت برگزاری این سمینار از طریق فضای مجازی هستیم که تاکنون قطعی نشده است.

    البته مراکزی در تهران وجود دارند که در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند که در آن از کشورها و ملیت‌های مختلف با زبان‌های گوناگون حضور دارند و در جلساتی که با این مراکز صورت گرفته، تصمیم داریم که با آنها همکاری داشته باشیم.

    6. آیا انجمن نشریه‌ای منتشر کرده است؟

    یکی از فعالیت‌های این انجمن تولید نشریه‌ی دوفصل‌نامه آفاق اندیشه (Horizons of Thought) می‌باشد که به زبان انگلیسی منتشر می‌شود که مدیر مسئول آن اینجانب بوده و دبیر آن جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای دکتر رهنمایی می‌باشند و در حال حاضر نیز فعال می‌باشد.

    7. ابزار اطلاع‌رسانی انجمن چیست؟

    چون انجمن یک انجمن تخصصی می‌باشد بنابراین فراخوان عمومی نداریم و تنها گروه آن اعضای انجمن می‌باشند که اطلاعیه‌های مربوط بین خود اعضای انجمن منتشر می‌شود.

     

    از این‌که وقت خودتان را در اختیار روابط عمومی قرار دادید از جنابعالی تشکر می‌شود.

     

    ورود به سايت اصلي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره):  https://iki.ac.ir

    لينك كانال «مؤسسه امام خميني(ره)» در ايتا:  https://eitaa.com/iki_ac_ir

     

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/7062

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه