جمعه: 10 فروردين 1403

شما اینجا هستید

مؤسسه براي اولين بار در غرفه " تحول در علوم انساني " كه در نمايشگاه بين المللي قرآن کريم برپا شده است، شركت ميكند.

    مؤسسه براي اولين بار در غرفه " تحول در علوم انساني " كه در نمايشگاه بين المللي قرآن کريم برپا شده است، شركت ميكند.

    به گزارش مرکز خبر و اطلاع‌رسانی روابط عمومی به نقل از تبيين مدير روابط عمومي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) از حضور فعال اين موسسه در نمايشگاه بين المللي قرآن کريم تهران با برپايي 4 غرفه در اين نمايشگاه خبر داد.

    مدير روابط عمومي مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني (ره) در گفت و گو با خبرنگار تبيين به اشاره به حضور فعال موسسه آموزشي و پژوهشي در نمايشگاه بين المللي قرآن کريم در تهران گفت: نمايشگاه بين المللي قرآن كريم كه هرساله در مصلاي امام خميني (ره) تهران برگزار مي شود، امسال نيز از 25تيرماه شروع شده و تا 25 مرداد ادامه خواهد داشت كه مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با 4 غرفه در اين نمايشگاه حضور فعال دارد.
    حجت الاسلام والمسلمين شكروي افزود: يك غرفه در بخش مكتوب نمايشگاه مي­باشد كه مخصوص كتاب و ديگر آثار مؤسسه بوده و در تحت مديريت انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قرار دارد و محصولات مؤسسه در اين غرفه بفروش مي­رسد.
    وي با اشاره به حضور موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در بخش حوزوي اين نمايشگاه،ادامه داد: اين غرفه بيشتر منعكس كننده فعاليتهاي قرآني مؤسسه است كه در اين غرفه كتابهائي مربوط به پژوهش­هاي قرآني اين مؤسسه و همچنين پايان نامه­ هاي برتر پژوهش­هاي قرآني در معرض ديد عموم قرار داده شده است.


    حجت الاسلام شكروي در ادامه با اشاره به ارائه نرم افزارهاي قرآني توليد شده در رابطه با علوم قرآني در اين غرفه افزود: آثار حضرت علامه مصباح يزدي حفظه الله و كليه نشريات مؤسسه از ديگر مواردي است که در اين غرفه در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفته است.
    وي با اشاره به برگزاري دو نشست علمي از سوي غرفه حوزوي موسسه در طول برگزاري نمايشگاه افزود: در اين غرفه از سايت قرآني منشور رونمائي خواهد شد، كه در اين سايت دستاوردها و فعاليتهاي قرآني مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ارائه خواهد شد.
    مدير روابط عمومي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشساره به اينکه 70 عنوان کتاب قرآني در اين غرفه به نمايش گذاشته شده، خاطر نشان کرد: فرم اشتراك مجلات و نشريات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در غرفه حوزوي در اختيار بازديدكنندگان قرار خواهد گرفت.
    حجت الاسلام شكروي افزود: يك غرفه هم در بخش تحول علوم انساني براي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در نظر گرفته شده است كه اين مؤسسه براي اولين بار در اين بخش از نمايشگاه بين المللي قرآن کريم شركت مي­كند.
    وي ادامه داد: در اين غرفه فعاليتهاي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در رابطه با علوم انساني به نمايش گذاشته شده است و در اين غرفه حدود يكصد جلد از آثار چاپ شده مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در رابطه با علوم انساني ارائه شده است.
    عضوكانون طلوع گفت: در اين غرفه يك نمايشگاه كوچك تحت عنوان " مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در يك نگاه " براي معرفي مؤسسه داير شده است كه در قالب 9 تابلو به معرفي مختصر مؤسسه پرداخته و در آن تمام معاونت­ها و مراكز وابسته و گروه­هاي علمي به صورت خلاصه و مختصر معرفي شده­اند.
    حجت الاسلام شكروي افزود: امسال مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) يك غرفه هم براي اولين بار در بخش خانواده دارد كه به موضوع فعاليتهاي مركز مشاوره و امور خانواده مؤسسه اختصاص دارد كه آثار و دست آوردهاي اين مركز به نمايش گذاشته شده است.
    وي با بيان اينكه مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) جايگاه خوبي در نمايشگاه دارد گفت: اميدواريم كه امسال همچون سالهاي گذشته غرفه­هاي موسسه مورد استقبال خوب مردم قرار گيرد.

    حجت الاسلام شكروي در ادامه گفت: مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) در نظر داشت بيش از هفتصد عنوان از كتاب­هاي خود را در معرض ديد علاقه مندان قرار دهد، اما با توجه به کوچک بودن غرفه نسبت به اين حجم از کتاب، ارائه همه عناوين كتاب­هاي مؤسسه در يک زمان ميسر نبود و تنها بخشي از كتابهاي مهم مؤسسه در اين غرفه به نمايش و فروش گذاشته شده است.
    وي با بيان اينكه همه كتابهاي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) شاخص هستند و غالبا در مجامع علمي و جشنواره هاي مختلف رتبه آورده و به عنوان كتاب برتر شناخته شده­اند افزود: در غرفه فروش آثار مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) از اين عناوين كتابها زياد است، ولي به صورت خاص كتاب جديدي كه در غرفه حوزوي به نمايش گذاشته شده كتاب " در كوچه­هاي آفتاب" است كه در واقع برگرفته از كتاب " در جستجوي عرفان اسلامي " علامه مصباح يزدي مي باشد.
    وي ادامه داد: اين كتاب در تيراژ صدهزار جلد چاپ شده كه به مناسبت ماه مبارك رمضان در قالب يك مسابقه، از سوي مركز ترويج و توسعه فعاليت­هاي قرآني وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد بين دانشجويان به مسابقه گذاشته شده است.
    حجت الاسلام شكروي همچنين به كتاب «قرآن در آينه تاريخ» و كتاب «آموزه­هاي حديثي و شيوه­هاي رهيافت به آن » اشاره كرد و آنها را بعنوان جديدترين كتاب­هاي چاپ شده معرفي كرد.
    مسئول روابط عمومي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)افزود: در غرفه علوم قرآني 70 عنوان كتاب از آثار علوم قرآني و در غرفه تحول علوم انساني حدود 100 عنوان كتاب از آثار مرتبط با علوم انساني به نمايش گذاشته­ شده است.
    وي افزود: تمام آثار مركز مشاوره از جزوات و نرم­افزارها در غرفه بخش خانواده به نمايش گذاشته شده است.
    مدير روابط عمومي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)گفت: غرفه­هاي تحول علوم انساني و مشاوره و بخش حوزوي براي نمايش محصولات است و علاقمندان بايد براي تهيه و خريد آن به غرفه انتشارات مراجعه كنند.
    وي در آخر با بيان اينكه اين نمايشگاه بين المللي است و بازديدکنندگان زيادي از سطح كشور و خارج از كشور براي ديدن کتاب­ها در آن حضور مي يابند، گفت: با توجه به اين شرائط ما بايد برنامه ­ريزي بهتر و دقيق­تري داشته باشيم تا بتوانيم از اين فرصتي كه بوجود آمده حداكثر استفاده را ببريم.

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/3917

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه