شنبه: 8 ارديبهشت 1403

شما اینجا هستید

كتاب «پارادايم؛ افسانه يا واقعيت» منتشر شد

    كتاب «پارادايم؛ افسانه يا واقعيت» تأليف حجت الاسلام استاد محمد حسين زاده به همت انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) منتشر شد.

    به گزارش روابط عمومي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)، در اين اثر نگارنده فرا معرفت شناسي را مقدمه اي بر معرفت شناسي عنوان مي كند و به مسائل مطرح درباره پارادايم مي پردازد.

    اينكه پارادايم افسانه است يا واقعيت؟ آيا پارادايم ها نقشي در پژوهش، خواه قلمرو علوم طبيعي، خواه در ساحت علوم انساني دارد؟ پژوهش در مسائل معرفت شناسي بدون تحقيق پارادايم ها و مفروضات ذهني امكان پذير است؟ آيا مي توان بدون آنها پژوهشي را سامان داد؟ و اصولا معناي پارادايم چيست؟ از اساسي ترين اهداف نگارش اين كتاب مي باشد.

    نويسنده در فصل اول كتاب به تحليل معناشناختي، خاستگاه و ارزيابي مي پردازد. در فصل دوم؛ پارادايم يا مبنا، امكان، گونه ها و نقش آن ها در معرفت را تشريح مي كند و مباني معرفت شناختي روش تحقيق از نگاه برگزيده و برآيند روش هاي برآمده از آن ها را در بخش سوم تبيين مي كند.

    كتاب «پارادايم؛ افسانه يا واقعيت» نوشته استاد محمدحسين زاده در قطع رقعي با 214 صفحه منتشر و روانه بازار كتاب شده است. 

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/5762

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه