پنجشنبه: 6 ارديبهشت 1403

شما اینجا هستید

كتاب «سفیدِ سیاه (تحلیل و بررسی ابعاد پدیده نوظهور ازدواج سفید با رویکردی دینی و روان شناختی)» منتشر شد

    سفیدِ سیاه

    تحلیل و بررسی ابعاد پدیده نوظهور ازدواج سفید با رویکردی دینی و روان شناختی

    زهیر احمدی

    كتاب «سفیدِ سیاه» پژوهشي است در قلمرو علوم انسانی و آسیب‌های اجتماعی كه با کوشش پژوهشگر ارجمند حجت‌الاسلام زهير احمدي و با نظارت علمي حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر رضا مهكام نگارش يافته و در 354 صفحه رقعی توسط انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) منتشر شده است.

    معرفي كتاب

    ازدواج سفید، به عنوان آسیب اجتماعی نوین چندسالی است وارد فرهنگ ایرانی شده و در تقابل با سنت ازدواج قرار گرفته است. در این بین جوانان و خانواده‌هایی بر اثر عدم آگاهی از زوایای این معضل اجتماعی، به آن مبتلا و سرانجام پشیمان شده‌اند.

    کتاب سفیدِ سیاه اولین کتابی است که با رویکرد دینی و روان‌شناختی این پدیده را بررسی کرده است و به عنوان راهنمایی جامع به مردم عزیز ایران معرفی می‌شود.

    مباحث این کتاب در قالب شش فصل تنظیم شده است. فصل اول، کلیات ورود به بحث، شامل مسائل مربوط به ازدواج، خانواده، تعریف و اهمیت آنها در بین دانشمندان و ادیان الهی را بیان کرده است. فصل دوم با تمرکز بر موضوع اصلی کتاب به تعریف و تاریخچۀ ازدواج سفید و نحوۀ شکل‌گیری آن پرداخته است. در فصل سوم علل گرایش به هم‌خانگی بررسي شده و در بخش بیان علت‌ها سعی ‌شده است دلایل و علل تمایل به ازدواج سفید از زبان موافقان این نوع زندگی با همان توجیهات و ادبیات تبيين شود. در فصل چهارم ماهیت هم‌خانگی و پیامدهای ناشی از این نوع زندگی بررسي و نقد شده است. فصل پنجم راهکارهایی برای مقابله با این چالش فرهنگی ارائه خواهد داد و فصل آخر نيز به نتیجه‌گیری و مسائل مربوط به آن اختصاص يافته است. امید است با مطالعۀ این کتاب مسیر ناهموار شناخت این پدیده هموار گردد.

    خريد اينترنتي كتاب در Eshop.iki.ac.ir

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/7088

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه