سه شنبه: 4 ارديبهشت 1403

شما اینجا هستید

علامه مصباح يزدي: مبادا كساني در دولت نفوذ كنند و بعد مشخص شود آنها از سرسپردگان بيگانگان بوده‌اند

    آيت‌الله مصباح يزدي: مبادا كساني در دولت نفوذ كنند و بعد مشخص شود آنها از سرسپردگان بيگانگان بوده‌اند. اگر ديروز فردي در دولت اسلامي در دوره امام(ره) موقعيتي داشت و بعد خيانت كرد، امروز هم ممكن است كساني وارد دولت اسلامي شده و مورد توجه ديگران نيز قرار بگيرند، اما روزي خيانتي بزرگ‌تر از خيانت آن‌روز نسبت به انقلاب انجام دهند.

    به گزارش پايگاه اطلاع رساني آثار حضرت آيت‌الله مصباح يزدي، رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار با جمعي از كارمندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروهاي مسلح با اشاره به وجود آفات مشترك در جامعه گفت: همه مردم در معرض اين آفات هستند و براي دورماندن از آن به توجه و مراقبت نياز دارند. در صورت غفلت يا تغافل و سستي و تنبلي هر کسي متناسب با ويژگي‌هاي شخصيتي و موقعيت خودش خواهد لغزيد.
    وي ريشه همه آفت‌ها را غفلت و داروي اصلي آن را كسب آگاهي و بصيرت دانست و گفت: هرچند دايره بصيرت بسيار وسيع است اما آنچه كه امروز با توجه به اوضاع، اهميت بيشتري دارد، توجه به موقعيت اجتماعي جامعه در اين عصر است و حداقل بخشي از آنچه مقام معظم رهبري به عنوان كسب بصيرت بر آن تأكيد دارند مربوط به اين مسأله است.

    علامه مصباح يزدي با اشاره به اينكه گاهي قبل از ورود به فعاليت آگاهي وجود دارد، اما به تدريج اين توجه و آگاهي به فراموشي سپرده مي‌شود، ادامه داد: مثلا گاهي فردي براي پيروزي انقلاب مخلصانه زحمات زيادي كشيده و به زندان رفته و حتي تحت شكنجه قرار گرفته، اما بعد از پيروزي انقلاب براي به دست آوردن پست و حفظ جايگاه دست به هرکاري ازجمله توهين و گرفتن رشوه و. . مي‌زند، گويا در حكومت طاغوت زندگي مي‌كند.

    رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اينكه اتفاقات رخ داده در طول 32 سال بعد از انقلاب بايد مايه عبرت باشد، ادامه داد: در فتنه سال گذشته كساني حضور داشتند كه هنوز باور آن مشكل است.

    وي با هشدار اين نكته كه اين اتفاقات منحصر به گذشته نبوده و در حال حاضر و آينده نيز مي‌تواند اتفاق بيفتد گفت: به طور اجمالي بايد عرض كنم اگر ديروز فردي در دولت اسلامي در دوره امام(ره) موقعيتي داشت و بعد خيانت كرد، امروز هم ممكن است كساني وارد دولت اسلامي شده و مورد توجه ديگران نيز قرار بگيرند، اما روزي خيانتي بزرگ‌تر از خيانت آن‌روز نسبت به انقلاب انجام دهند.

    آيت‌الله مصباح يزدي با تأكيد بر اينكه معيار انقلاب، همان اسلام، سيره معصومين عليهم‌السلام، سيره امام(ره) و سيره جانشين امام(ره) است، گفت: مبادا كساني در دولت نفوذ كنند و بعد مشخص شود آنها از سرسپردگان بيگانگان بوده‌اند. همان‌گونه كه پس از 30 سال هنوز جريان شهادت شهيد رجايي كاملا واضح نيست و حتي افرادي مانند مرحوم لاجوردي كه از ياران نزديك حضرت امام(ره) و از افراد باتقوا در گفتار و كردار بود، معتقد بود كه اين کار توسط يكي از اعضاي همان دولت صورت گرفته است كه هنوز هم زنده است.

    عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه روز نهم دي از ايام الله بوده و بايد زنده نگاه داشته شود، ادامه داد: هر چند مردم ما همواره هوشيار بوده و نهم دي ماه شاهد بر اين مطلب است، اما هيچ كس معصوم نيست و وظيفه تك‌تك ماست كه با كسب بصيرت و آگاهي لازم مراقب رفتار خود باشيم.

    علامه مصباح يزدي با تأكيد بر اينكه در سنت الهي مسامحه وجود ندارد، ادامه داد: بايد از گذشته درس بگيريم و آن را منحصر به گذشته نبينيم تا خودمان مبتلا نشويم.

    وي به عنوان مثال به مسأله رباخواري در غرب اشاره كرد و ادامه داد: ساقط شدن چند كشور اروپايي و بحران مالي غرب به خاطر رباخواري است و بايد مراقب باشيم كه با كلاه شرعي و زير پوشش اينكه يک بانك يا مؤسسه‌اي مالي در جامعه اسلامي است رباخواري نشود.

    استاد اخلاق حوزه علميه با اشاره به نعمت عظيم انقلاب اسلامي شكرانه آن را شناخت دين و شناخت وظيفه و انجام هرچه بهتر وظيفه دانست و خاطر نشان كرد: عزت امروز ايران اسلامي در گرو انقلاب اسلامي است.

    وي با تأكيد بر لزوم اطاعت از مقام معظم رهبري به عنوان نائب امام زمان(عج) گفت: به خدا قسم نعمتي را به عظمت نعمت وجود آيت‌الله خامنه‌اي سراغ ندارم.

    وي ادامه داد: ايشان در همه زمينه‌ها مانند جامعيت، روشن بيني، شجاعت، تدبير، صداقت، بزرگواري، بزرگ منشي، گذشت و. . سرآمد هستند و اگر نمي‌ديديم نمي‌توانستيم باور كنيم که غير از معصوم، فردي با اين صفات امکان وجود داشته باشد.

    عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به رهبران دنيا گفت: هرچند برتري ايشان نسبت به اقران خود ثابت است، اما به قدري اين برتري زياد است كه ميزان آن را اصلا نمي‌توان ارزيابي كرد.

    رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به تدبيرهاي مقام معظم رهبري در خصوص مسأله لبنان و فلسطين، دولت‌هاي سابق و فتنه اخير گفت: اگر تدابير ايشان نبود، معلوم نبود امروز چه ضربه‌اي به اسلام و انقلاب وارد شده بود.

    گفتني است اين مراسم روز 6 دي‌ماه در تالار مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) برگزار شد.
     

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/3632

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه