جمعه: 10 فروردين 1403

شما اینجا هستید

روند فعالیت های انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

    به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، حجت الاسلام والمسلمین حسن متولی، مدیر انتشارات مؤسسه در گزارشی، روند فعالیت های این مدیریت را توضیح داد.
    حجت الاسلام و المسلمین متولی در ابتدای این گزارش مراحل انتشار کتاب را مورد توجه قرا داد و اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح علمی و ترغیب اساتید، محققان، طلاب و دانش‌پژوهان به تألیف و نگارش کتب، تولید و چاپ آثار پژوهشگران و صاحب نظران در زمینه‌های علوم انسانی با رویکرد اسلامی، در اولویت سرفصل‌های این مدیریت قرار گرفت.
    وی با اشاره به اینکه برای نشر هر کتاب، جایگاه علمی و فنی آن توسط شورای کتاب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: اعضاء شورای کتاب مرکب از دو نفر عضو حقیقی و سه نفر شخصیت حقوقی است. آیت‌الله فیاضی و حجت الاسلام دکترمحمد جواد نوروزی، اعضاء حقیقی این شورا و معاونت محترم پژوهش، جناب حجت الاسلام دکتر سقای بی ریا، مدیر محترم تدوین متون، جناب حجت الاسلام آقای احمدی و مدیر انتشارات، حجت الاسلام حسن متولی، اعضاء حقوقی  شورای کتاب می باشند.
    مدیر انتشارات مؤسسه یادآور شد: روند کار در شورای کتاب به این‌گونه است که کتاب به همراه شرح اجمالی از زندگی علمی مؤلف به شورا می‌آید و پس از بررسی و تأیید اعضاء بررسی برای چاپ آماده می شود. 
    وی اظهار داشت: پایان نامه‌های داخلی مؤسسه، طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی و آثار دیگر نویسندگان،  مواردی است که عمدتا برای انتشار معرفی می گردد.
    حجت الاسلام و المسلمین متولی با بیان آمار کتاب‌های منتشر شده در سال 92 و 93  اظهار داشت:  در سال 92، تعداد 65 عنوان کتاب چاپ اول با تیراژ 108000 و 94 عنوان چاپ مجدد و در سال 93 ، تعداد 35 عنوان کتاب چاپ اول با تیراژ 94000 و 102 عنوان چاپ مجدد، توسط انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) منتشر شد.
    وی به حضور انتشارات در شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه که در بهمن ماه 93 برگزار شد، اشاره کرد و یادآور شد: تعداد 4 عنوان از کتاب‌های انتشارات، حائز رتبه اثر تحسین شده و شایسته تقدیر شدند که عبارتند از؛ 
    1. آموزش پودمانی مبانی اسلامی،  جناب آقای علی امینی نژاد، به عنوان اثر تحسین شده.
    2. قبسات الیقین،  جناب آقای محمد امین ابوالحسنی، به عنوان اثر تحسین شده.
    3. مقتل جامع سید الشهدا،  جناب آقای مهدی پیشوایی، به عنوان اثر  شایسته تقدیر.
    4.  زبان قرآن با نگاهی به چالشهای کلامی تفسیر، جناب آقای ابوالفضل ساجدی، به عنوان اثر شایسته تقدیر.
    حجت الاسلام و المسلمین متولی با اشاره به حضور انتشارات در نمایشگاه‌های کشور، اظهار داشت: یکی از فعالیت های این مدیریت، حضور در اغلب نمایشگاه‌‌های کشوری، بین المللی و نمایشگاه‌های استانی جهت شناساندن محصولات به مجامع علمی می باشد که شامل موارد ذیل است:
    1. نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
    2. نمایشگاه کتاب استان های مختلف
    3. نمایشگاه کتاب حوزه
    4. نمایشگاه کتاب دفاع مقدس تهران در باغ موزه دفاع مقدس
    5. نمایشگاه باور نگاران تهران در محل یادمان شهدای هفتم تیر
    6. نمایشگاه کتاب اجلاس بین المللی جریان های تکفیری در قم 
    وی افزود:‌ تدوین و تولید کتب با کیفیت و مطابق با استانداردهای کشور و توسعه فروش اینترنتی از طریق فعال سازی سایت اطلاع رسانی انتشارات برای داخل و خارج از کشور، از دیگر فعالیت‌های انتشارت می باشد.
    مدیر انتشارات مؤسسه اظهار داشت: در جهت اطلاع رسانی و فروش اینترنتی، علاوه بر استفاده از سایت ebazar شرکت پست که به سایت انتشارات لینک است، با یک شرکت دیگر به نام فروتل قرارداد بسته شده است که امکانات بیشتری از جمله جستجوی  بهتر  کتاب‌ها را دارد.
    وی یادآور شد:‌ ایجاد نمایندگی‌های فعال و پویا در سراسر کشور به منظور نشر دستاوردهای علمی مؤسسه و معرفی جایگاه علمی آن، از برنامه هایی است که انتشارات با جدیت دنبال می‌کند و فعال سازی و افتتاح حداقل یک نمایندگی در مراکز استان‌ها و 4 فروشگاه در شهر قم در همین راستا می باشد.
    حجت الاسلام و المسلمین متولی ادامه داد: در راستای تعامل سازنده و مثبت با ناشران خارجی برای تبیین و گسترش فرهنگ اسلامی، در دو سال اخیر ارتباط‌هایی با خارج از کشور برقرار شده است که به تعامل با مرکز اسلامی لندن با همکاری جناب حجه الاسلام دکتر شمالی، ارتباط با آذربایجان جهت ترجمه و نشر دو کتاب بهترین‌ها و بدترین‌ها و انسان سازی در قرآن، ارتباط با هندوستان برای چاپ و نشر دو عنوان کتاب اردو و انگلیسی، ارتباط با بیروت برای نشر 5 عنوان کتاب از جمله نظریه حقوقی، نظریه سیاسی، مفاهیم قرآن، سیر الی الله اشاره کرد.
    وی در پایان یادآور شد: با توجه به اهمیت معرفی منشورات؛ انتشارات، کتابچه‌ای برای معرفی کلیه محصولات و کتابچه‌ای برای معرفی آثار حضرت استاد به چاپ رسانده است و مرتب با به روزرسانی مطالب آن اقدام به تجدید چاپ می‌نماید، همچنین معرفی تازه‌های نشر در قالب بنر، اطلاعیه و ارسال پیامک از دیگر فعالیت‌های انتشارات است.

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/4909

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه