سه شنبه: 28 فروردين 1403

شما اینجا هستید

دیدار جمعی از مدیران کمیته امداد خمینی(ره) و مؤسسه امام خمینی(ره)

    جمعی از مدیران کمیته امام خمینی(ره) در دیدار با مدیریت امور پژوهشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با ظرفیت های علمی پژوهشی مؤسسه آشنا شدند.

    به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در این دیدار که با انعقاد تفاهم نامه همکاری های پژوهشی به پایان رسید، راهکارهای اجرایی و نوع تعامل در موضوعات پژوهشی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد بهمنی، مدیریت امور پژوهشی و آقایان دکتر علیرضا رفیعی، رئیس کارگروه مطالعات اجتماعی و فرهنگی کمیته امداد، محمد شکرایی، معاون مدیرکل مطالعات پژوهشی و دکتر علی فراهانی، رئیس گروه مستندسازی و مدیریت دانش کمیته امداد خمینی امام خمینی (ره) بررسی شد.

    در این جلسه، دغدغه­های پژوهشی دو طرف مطرح شد و زمینه­های بالفعل و بالقوه موجود در دو مجموعه برای ارتقای کیفیت علمی و پژوهشی فعالیت‏ها بررسی گردید.

    تولید محتوای در قالب نشریه، در موضوعات مرتبط با «مسأله امداد» مانند زکات، خیر و احسان و شیوه­های متنوع امدادگری و ... یکی دیگر از مباحث این جلسه بود. حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدکاظم رجایی، عضو هیأت علمی گروه اقتصاد مؤسسه امام خمینی(ره) با ارائه مصادیق متنوع امدادرسانی با رویکرد فرهنگی و تربیتی، گزارش و نمونه­هایی از خیریه مردمی امام باقر علیه السلام ارائه دادند. خیریه امام باقر، یک حرکت دینی و مردمی است که با جمع آوری صدقات و تبرعات عام و شناسایی ایتام و نیازمندان، الگوی موفقی از گسترش امداد را اجرا کرده که قابل گسترش و شبیه­سازی است.

    در این جلسه مقرر شد تیم‏های پژوهشی، راهکارهای علمی در رابطه با ارتقای علمی و عملی و اخلاقی مددکاران ارائه دهند و نشست های علمی طراحی و برگزار شود. تشکیل یک هیئت اندیشه ورز مشترک، از دیگر موضوعات توافق شده در این جلسه بود.

    گفتنی است این دیدار در روز شنبه 30/10/96 در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد.

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/5739

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه