سه شنبه: 11 ارديبهشت 1403

شما اینجا هستید

با حضور آيت‌الله مصباح يزدي؛ اساتيد برتر موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني تجليل شدند

    خبرگزاري فارس: طي مراسمي و با حضور آيت‌الله مصباح يزدي، اساتيد موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني تجليل شدند.
    معاون آموزشي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني شب گذشته در اين مراسم با اشاره به معيارهاي انتخاب اساتيد برتر گفت: ميزان و سابقه تدريس، تسلط علمي بر دروس، ابتكار در شيوه تدريس، اهتمام در شاگرد پروري، اخلاق فردي و .... از جمله ملاك‌هاي مهم براي انتخاب استاد برتر است.
    حجت الاسلام ابراهيم حسيني اظهارداشت: اساتيد بايد اين مسائل را رعايت كنند تا هميشه به عنوان برتر بتوانند در امر آموزش اقدام كرده و در شاگرد پروري اقدام كند.
    وي با اشاره به سابقه موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني گفت: اين موسسه از نهادهاي رسمي حوزه علميه قم است كه رسميت آن 20 تيرماه سال 74 از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي به وزارت فرهنگ و آموزش عالي وقت ابلاغ شد و هم اكنون با هدف تامين نيازهاي علمي و پژوهشي در رشته علوم اسلامي و انساني و تربيت نيروي انساني با ويژگي دين مداري و پژوهشگري در سطح كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا فعاليت مي‌كند.
    وي با اشاره به فعاليت معاونت آموزشي اين موسسه گفت: اين معاونت داراي شش مديريت امور آموزشي، تحصيلات تكميلي، نيمه حضوري، آموزش‌هاي آزاد، پذيرش، ارزيابي و برنامه‌ريزي است و 16 گروه علمي آموزشي با اين معاونت همكاري مي‌كنند.
    حسيني افزود: علوم و قرآن، اديان، فلسفه، كلام، حقوق، روانشناسي، علوم تربيتي، علوم سياسي، اقتصاد، جامعه شناسي، تاريخ، مديريت، عرفان، مدرسي معارف اسلامي، معارف و زبان انگليسي از جمله اين 16 گروه علمي آموزشي است كه در مجموع 14 رشته علمي را با 20 گرايش پشتيباني مي‌كنند.
    معاون آموزشي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني به برنامه‌هاي درسي دانش‌آموختگان در اين موسسه اشاره كرد و گفت: برنامه‌هاي درسي موسسه در دوره حضوري در هر سه مقطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا از سه بخش دروس اصلي حوزه،‌ دروس پايه مشترك و دروس اصلي رشته‌هاي علوم اسلامي تشكيل شده است.
    وي تصريح كرد: تاكنون در مقطع كارشناسي يك‌هزار و 84 دانش‌پژوه در 12 رشته فارغ التحصيل شده و هم‌اكنون نيز در حدود 600 نفر به تحصيل در اين مقطع اشتغال دارند.
    حسيني ادامه داد: در مقطع كارشناسي ارشد تاكنون 574 دانش‌پژوه در گرايش‌هاي برنامه‌ريزي درسي و آموزشي، اقتصاد، تاريخ، جامعه شناسي، حقوق، دين شناسي، روان شناسي، علوم تربيتي، علوم سياسي، علوم قرآن، فلسفه،‌ مديريت و مدرسي مباني نظري اسلام فارغ‌التحصيل شده‌اند و در حال حاضر 305 دانش‌پژوه ديگر نيز مشغول به تحصيل هستند.
    وي با اشاره به برگزاري دوره‌هاي دكترا موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني گفت: در اين مقطع نيز تاكنون 26 نفر در گرايش‌هاي فلسفه اسلامي، اقتصاد، تاريخ، اديان ابراهيمي، روانشناسي باليني، روانشناسي تربيتي، علوم قرآني، مديريت، مدرسي معارف اسلام و علوم سياسي فارغ التحصيل شده‌اند و 99 دانش‌پژوه ديگر نيز مشغول به تحصيل در اين مقطع هستند.
    معاون آموزشي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني به ارائه پايان نامه‌ها اشاره كرد و گفت: ار ابتداي فعاليت‌هاي تحصيلات تكميلي تاكنون در مقطع كارشناسي ارشد 580 پايان نامه و در مقطع دكترا نيز 29 پايان نامه تدوين و دفاع شده و 34 موضوع نيز به تصويب شوراي پايان نامه رسيده كه در حال تدوين است.
    حسيني با اشاره به مجموع فارغ التحصيلان موسسه گفت: از ابتداي فعاليت موسسه تا مهر سال گذشته يك هزار و 683 نفر فارغ التحصيل شده‌اند كه يك هزار و 83 نفر در مقطع كارشناسي، 574 نفر در مقطع كارشناسي ارشد و 26 نفر نيز در مقطع دكترا بوده است.
    در پايان از عبدالرسول عبوديت، غلامرضا صفايي، مجتبي مصباح يزدي و مهدي مشكي به عنوان اساتيد برتر تجليل شد.

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/3276

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه