سه شنبه: 28 فروردين 1403

شما اینجا هستید

افتتاحیه سال تحصیلی 97-98 مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

    مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 97-98 در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

    به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید که عصر روز سه‌شنبه 97/7/3 از ساعت 16 با حضور اساتید و دانش‌پژوهان در تالار مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، علامه مصباح یزدی رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) سخنرانی خواهند کرد.

    حجت‌الاسلام مهدی عباسی سرپرست اداره کل امور آموزشی مؤسسه امام خمینی(ره) در رابطه با تحصیل در مؤسسه و دانش‌پژوهان ورودی سال تحصیلی جدید اظهار داشت: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هر ساله دانش‌پژوه می‌پذیرد. امسال هم برای سال تحصیلی جدید چهارصدنفر از برادران و خواهران طلبه دارای حداقل مدرک سطح یک، مستعد و علاقمند برای تحصیل دردوره حضوری یا نیمه حضوری درمقطع کارشناسی را از طریق آزمون و با نظارت سازمان سنجش جذب نموده است.

    وی تصریح کرد:دانش‌پژوهان در مقطع کارشناسی در یازده رشته معارف اسلامی و ادیان، جامعه‌شناسی، حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم قرآنی، فلسفه، مدیریت، کلام و اخلاق در دوره‌های حضوری و نیمه‌حضوری از اول مهرماه مشغول به تحصیل می‌باشند.

    حجت‌الاسلام عباسی گفت: دانش‌پژوهان علاوه بر آشنایی با مبانی اندیشه‌های دینی و معارف قرآن کریم با یکی از رشته‌های علوم انسانی آشنا می‌شوند تا بتوانند پس از طی مراحل علمی و کسب توانمندی‌های لازم، نظریات اسلام را در حوزه‌های مختلف علوم انسانی تبیین نمایند.

    وی ادامه داد: دانش‌پژوهان مؤسسه علاوه برتحصیل در رشته‌هایی که در مؤسسه برگزار می‌شود، در نوبت صبح در محضر اساتید سطوح عالی حوزه، به فراگیری دروس فقه و اصول می پردازند.

    حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 1200 نفر طلبه در دوره کارشناسی رشته‌های علوم انسانی،  درمؤسسه مشغول به تحصیل هستند.

     

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/5936

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه