سه شنبه: 28 فروردين 1403

شما اینجا هستید

اختتامیه اولین دوره تربیت مدرس جامع طرح ولایت برگزار شد

    فارغ‌التحصیلان اولین دوره تربیت مدرس جامع طرح ولایت با علامه مصباح یزدی دیدار و از بیانات و رهنمودهای ارزشمند ایشان بهره‌مند شدند.

    به گزارش روابط‌عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این دیدار که صبح روز پنج‌شنبه 23/8/97 در مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، حجت‌الاسلام دکتر الهی‌راد، رئیس مرکز آموزش‌های بنیادین(مآب) به اختتامیه اولین دوره تربیت مدرس جامع طرح ولایت اشاره کرد و گفت: این اختتامیه بهانه‌ای شد تا دیداری با حضرت علامه مصباح داشته باشیم و از رهنمودهای ارزشمند ایشان بهره‌مند شویم.

    وی در ادامه افزود: بنده موفقیت شما را در این دوره تبریک می‌گویم و از این‌که منشأ آثار بوده‌اید و در اعزام‌هایی که برای تدریس دروس طرح ولایت داشته‌اید موفق بوده‌اید تشکر می‌کنم و واقعا جای تبریک هم دارد. یعنی کاری انجام شد که یقین داریم مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری می‌باشد و ایشان حتی شخصا پیگیر کارهای طرح ولایت بوده و هستند.

    الهی‌‌راد افزود: مقام معظم رهبری در اهمیت طرح ولایت شاید بیش از چهل جمله و یا فرمایش دارند که از لحاظ کمی و کیفی بسیار بالاست و در آخرین جمله ایشان درباره طرح ولایت که در همین تابستان گذشته بود فرموده‌اند: «طرح ولایت فرصت بزرگی برای نظام بوده، هست و خواهد بود.»

    رئیس مرکز آموزش‌های بنیادین (مآب) در ادامه افزود: یکی دیگر از تعابیر حضرت آقا درباره طرح ولایت این است که فرموده‌اند «این کار بنیان‌سازی می‌کند» بنابراین طرح ولایت یک کار مبنایی و محتوایی است و در طرح ولایت است که ما با بسیاری از مفاهیم آشنا می‌شویم و حتی با استفاده از این مفاهیم می‌توانیم با نظام فکری شهید مطهری آشنا شویم و آثار ایشان را بهتر بفهمیم و مثلا بدانیم که شهید مطهری معرفت‌شناسی را پایه و اصول می‌داند و در اصول فلسفه و روش رئالیسم ایشان کاملا مشهود است.

    وی با اشاره به این که «طرح ولایت» یک تجربه 23ساله با عقبه فکری علامه مصباح دارد، اظهار داشت: دانشجویان و طلاب استقبال بسیار گسترده‌ای از این آموزش‌های بنیادین دارند و در جهت گسترش آموزش مبانی اندیشه اسلامی باید در عرصه بین‌الملل هم کارهایی انجام گیرد، بنابراین در حال حاضر سه عنوان از کتاب‌های طرح ولایت به عربی ترجمه می‌شود و اگر به زبان انگلیسی و زبان‌های دیگر هم کتاب ها ترجمه شود به اساتید فراوانی نیاز خواهیم داشت.

    گفتنی است در پایان این اختتامیه پس از صحبت‌های یکی از فارغ‌التحصیلان در اهمیت این مباحث و آموزش‌های طرح ولایت، فارغ‌التحصیلان از سخنرانی پرفیض حضرت علامه استاد مصباح یزدی بهره‌مند شدند.

    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/5947

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه