پنجشنبه: 9 فروردين 1403

شما اینجا هستید

آزمون ورودي کارشناسي ارشد و دکتري مؤسسه برگزار مي گردد

    به گزارش مرکز خبر و اطلاع رساني روابط عمومي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)، حجت الاسلام و المسلمين مهدي عباسي، مدير محترم پذيرش مؤسسه در گفت‌وگو با قبس به تشريح شرايط شرکت در آزمون ورودي کارشناسي ارشد و دکتري پرداخت.

    س: ثبت نام آزمون ورودي سال تحصيلي جديد از چه تاريخي آغاز و در چه رشته هايي برگزار مي‌شود؟
    ج: به حول و قوه الهي آزمون ورودي مقطع کارشناسي ارشد و دکتري سال تحصيلي 95-94 مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) از تاريخ 5 دي آغاز شده و تا 15 دي نيز ادامه دارد، همچنين آزمون ورودي مقطع ارشد در 7 رشته "علوم سياسي،‌ روان‌شناسي،‌ حقوق، عرفان اسلامي، علوم تربيتي، مديريت و دانش اجتماعي مسلمين‌(تکميلي)" برگزار مي‌گردد و در مقطع دکتري نيز در 7 رشته "روان‌شناسي تربيتي، حکمت متعاليه، دانش اجتماعي مسلمين، مديريت، فلسفه اقتصاد اسلامي، فلسفه دين و روان‌شناسي عمومي" آزمون برگزار مي‌شود.
    س: آزمون ورودي به چه شکل انجام مي گيرد؟
    ج: آزمون کتبي ارشد در دو مرحله مشترک و تخصصي برگزار مي شود که آزمون مشترک در تاريخ اول اسفند و آزمون کتبي تخصصي نيمه اول ارديبهشت 94 همزمان با آزمون کتبي دکتري با نظارت سازمان سنجش و مجوز وزارت علوم انجام مي‌شود.
    س: ظرفيت پذيرش دوره ها به چه شکل مي باشد؟
    ج: ظرفيت پذيرش در دوره ارشد بين 8 تا 15 نفر و در دوره دکتري 5 نفر در هر رشته مي باشد. ضمنا پذيرش در اين مقاطع فقط از ميان فارغ التحصيلان مقطع قبل مؤسسه صورت مي گيرد.
    س: ثبت نام از چه طريق انجام مي شود؟
    ج: ثبت نام از طريق مراجعه به سایت مدیریت پذیرش به آدرسhttp://paziresh.iki.ac.ir  انجام مي شود و دفترچه راهنماي آزمون ورودي کارشناسي ارشد و دکتري در سايت قابل دريافت است.
    ضمنا جهت کسب اطلاعات بیشتر از جمله زمان بندي تمامی مراحل آزمون، مواد و ضرایب آزمون کتبی اختصاصی و ... به دفترچه راهنماي آزمون مراجعه کنید.
    •متقاضيان مي توانند جهت تهيه نمونه سوالات سال‌هاي گذشته به دفتر پذيرش قم مراجعه کنند.
    •جهت دریافت منابع مطالعاتی آزمون ها به گروه مربوطه در مؤسسه مراجعه کنید.
     
    لینک ثابت خبر: qabas.iki.ac.ir/node/4813

    آخرین اخبار

    موسسه امام خمینی

    «این مؤسسه‏ خوب، جامع و کامل می‌‏تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‏‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.»  مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره... ادامه

    سند چشم انداز

    چشم‌انداز مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اميد به فضل الهي و عنايات ويژه حضرت ولي عصر(عج) و در پرتو کوشش عالمانه و تلاش متعهدانه همه ارکان و اعضا و پارسايي و پاکي مديران، استادان، محققان، دانش‌پژوهان و... ادامه